Op zoek naar een afstudeerstage in de marketing voor september? Dan is afstuderen bij Polanski misschien wel de perfecte kans voor jou! Jeroen (26) weet als geen ander hoe het is om te werken in het marketingteam bij Polanski. Wat begon als een stage, is inmiddels uitgegroeid tot een vaste baan als online marketeer. Zijn verhaal laat zien hoe je bij Polanski niet alleen de kans krijgt om aan mooie projecten te werken, maar ook meerdere marketingdisciplines te ontdekken. Je ontwikkelt je hier tot een allround marketeer, met ruimte om te groeien en je carrière een vliegende start te geven. Wil je weten hoe? Lees snel verder!
Van stagiair tot volwaardig teamlid
Jeroen begon als stagiair online marketing bij Polanski en zou zich daarbij focussen op e-mailmarketing. Maar al snel bleek er veel meer te doen. De marketingafdeling stond nog in de kinderschoenen: er was nog geen huisstijlhandboek, de website had een update nodig en Nienke, onze Content Marketeer, was ook pas een paar weken daarvoor begonnen. Jeroen kwam precies op het juiste moment binnen en kreeg de kans om mee te helpen bij het opzetten van de marketing binnen Polanski.
“Ik kwam bij Polanski via een vriend uit mijn voetbalteam. Tijdens mijn stage kreeg ik elke week meer verantwoordelijkheid. Ik begon met het optimaliseren van de e-mailmarketing en ging daarna ook vacaturebeheer doen. Uiteindelijk mocht ik zelfs meedenken over een nieuwe huisstijl en website. Ik kreeg de ruimte om mijn eigen ideeën uit te werken!’’
Hij herinnert zich nog goed hoe de oude huisstijl eruitzag. “Die was minimaal. Er was een verouderd logo en veel mensen dachten dat Polanski een advocatenkantoor was. Dat kon beter! Een nieuwe huisstijl, website en strategie zorgden voor de eerste grote stappen in de marketing binnen Polanski.’’
Uitdagingen en leermomenten
De grootste uitdaging voor Jeroen was om direct na zijn studie aan de slag te gaan in de praktijk. “Ik had wel kennis vanuit school, maar een rebranding had ik nog nooit meegemaakt. Veel dingen moest ik eerst opzoeken voordat ik wist hoe ik het moest aanpakken. Maar de vrijheid die ik hierin kreeg, zorgde er juist voor dat ik snel leerde.’’
Uiteindelijk rondde Jeroen zijn stage bij Polanski af en startte hij als Junior Online Marketeer. Vorige week kreeg hij promotie, binnen anderhalf jaar groeide hij door tot Online Marketeer. “In het begin had ik heel veel vragen, maar nu plan ik mijn eigen taken en zorg ik dat ik deadlines haal!’’
Succes en groei
De rebranding is voor Jeroen het project waar hij het meest trots op is. “Dat is het grootste project waar we aan hebben gewerkt. Ik was nauw betrokken, heb webteksten geschreven en we werkten samen met verschillende partijen om de website en het nieuwe logo vorm te geven.’’
Ook het groeiende websiteverkeer is een bewijs van de impact van marketing binnen Polanski. “We hebben keihard gewerkt en mooie content en campagnes gelanceerd. Dit zie je terug in de resultaten. Een van onze blogs ging zelfs viraal. Dat was zo’n moment waarop ik dacht: we zijn echt met iets heel moois bezig.’’
Wat maakt de marketing bij Polanski uniek?
Volgens Jeroen is de vrijheid die je krijgt hetgeen wat Polanski uniek maakt. “Als je een idee hebt, krijg je de kans en de ruimte om het uit te voeren. Je mag echt vanaf nul iets opbouwen naar iets groots en moois.’’
De werksfeer is volgens hem ook een punt wat het werk hier zo leuk maakt. “Het voelt als een vriendenteam. We werken allemaal op kantoor, lunchen samen en sluiten de week af met een borrel. Het is net een voetbalteam dat na de wedstrijd samen een biertje drinkt.’’
Wat kun je verwachten tijdens het afstuderen bij Polanski?
Als stagiair(e) kan je bij Polanski rekenen op een warm welkom. Je krijgt de kans om jezelf te ontwikkelen en te groeien. De afgelopen twee jaar hebben we veel bereikt, maar er liggen nog heel veel mooie kansen.
In ons team komen alle specialisaties samen: SEO/SEA, data, content en e-mailmarketing, de hele cirkel rond. Dat betekent dat er genoeg ruimte is voor nieuwe ideeën en initiatieven. Zoals Jeroen zegt: “Er liggen nog honderden dingen op de plank. Dus als jij denkt: dit lijkt me vet, kom dan vooral afstuderen bij Polanski.’’
Groei met ons mee
We bedenken, bouwen en bereiken samen steeds meer, maar we zoeken iemand die met ons wil meegroeien. We zijn nog lang niet uitgegroeid en Jeroens verhaal is daar het perfecte voorbeeld van. Bij ons krijg je de kans om creatief te zijn, mee te denken over nieuwe strategieën, jezelf verder te ontwikkelen en direct bij te dragen aan de groei van ons merk.