Na jaren in dezelfde functie te werken voelde ik dat het tijd was voor iets nieuws. Ik had geen zin meer in eindeloos passende vacatures zoeken of motivatiebrieven schrijven. Toen ik via de nieuwsbrief van Polanski bij hen uitkwam, besloot ik gewoon te bellen en daar heb ik geen spijt van gehad.
Kyara, consultant bij Polanski, luisterde écht naar wat ik wilde en juist niet wilde. Ze stelde me voor aan een bedrijf waar een kans lag als servicecoördinator, terwijl ik dacht: dát wil ik juist niet meer. Toch moedigde ze me aan om het gesprek aan te gaan en ze had gelijk. Het bleek geen standaardrol. Inmiddels werk ik er als werkvoorbereider, precies wat bij mij past.
Wat ik fijn vond aan mijn nieuwe werkplek? De sfeer. Het voelt prettig, het kantoor is overzichtelijk en je wordt gehoord. Dat miste ik bij mijn vorige baan. Ook mijn functie is afwisselend: ik zit tussen klant, monteur en projectteam in, werk op kantoor én op locatie. Geen dag is hetzelfde.
Wat Polanski anders maakt? Ze blijven betrokken. Ze bellen, komen langs, zijn oprecht geïnteresseerd. Dat geeft vertrouwen. Je weet dat je op Polanski terug kunt vallen als het nodig is.
Zou ik Polanski aanraden? Absoluut. Ze kijken verder dan je ervaring en denken écht met je mee. Het voelt warm, betrokken en vertrouwd.
